reklama

Môžeme si naše odmeny vopred odsúhlasiť?

Darčeky na Vianoce potešia alebo aspoň vyvolajú príjemný pocit v každom z nás. Vianoce však máme celý svoj život, pretože darčeky v podobe odmien dostávame každý deň. Niekto si svoje odmeny, ktoré denne dostáva ani neuvedomuje a niekto si zase svoje odmeny plánuje ešte predtým, ako si ich zaslúži. Tento môj blog je inšpirovaný informáciou, že mestskí poslanci si vopred schválili finančné odmeny. Za čo sú tie odmeny? To nik ešte netuší. Neverím, že pár desiatok eúr je pre nich odmenou za ich poslanie, ktorým pomáhajú ľuďom žiť kvalitnejší život v meste. Aké sú tie INÉ odmeny, ktoré robia náš život zmysluplným?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som bol ešte malé dieťa a splnil som nejakú úlohu, ktorú mi dali rodičia, dostal som odmenu. Či už to bola sladkosť alebo pekný darček, prípadne to bol výlet plný zážitkov. Veľmi ma to vždy potešilo a motivovalo. Neskôr, keď som uspel v škole a zvládol som skúšku, tak odmenou pre mňa bola dobrá známka, pochvala od učiteľa a doma ma čakalo objatie a dobrá večera. V letnom tábore som vyhral spevácku súťaž a za odmenu som dostal od pionierskych vedúcich diplom a od ostatných detí potlesk. Opäť som sa mojej odmene potešil a nesmierne ma to motivovalo. Začalo ma čoraz viac baviť dostávať odmeny. Či už som dostal lego, gramofón, bicykel, psa, škrečka alebo 5 Korún československých alebo slovenských 20 Korún. Pochopil som, že odmena môže byť naozaj zaujímavá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď som sa ocitol mimo mojej komfortnej zóny v ozajstnom svete, mimo rodičovských ochranných krídel, tak môj záujem o odmeny naďalej pokračoval. Stal som sa brigádnikom a neskôr zamestnancom a za svoju prácu mi dávali peniaze - výplaty. Pracoval som doma i v zahraničí, v slovenskej verejnej správe, pre tunajšie firmy a tiež pre Indov, Holanďanov alebo Angličanov. Pracoval som aj pre náš slovenský štát, ktorý mi za odmenu dával každý piatok ,,výslužku,, v podobe igelitky so salámou, dolnozemským gulášom, malinovým lekvárom a dvomi litrami mlieka. Áno, bola to tiež moja odmena, že som pomáhal ľuďom počas civilnej vojenskej služby. Tu v prostredí nemocnice som si uvedomil tú INÚ odmenu akú som dostával doteraz. Neboli to peniaze a ani saláma. Bol to úsmev pacienta, ktorému odpočítavali minúty jeho života. Na ten úsmev nikdy nezabudnem. Bol to cca 60 ročný muž, ktorý len ležal, nehýbal sa a nerozprával a ani sa neusmieval. Každý deň sa s ním personál a lekári snažili nadviazať akúkoľvek komunikáciu. On však na nikoho nereagoval. Preto jeho gesto a úsmev, ktorým odmenil práve mňa, boli inou odmenou, akú som dovtedy dostával. Uvedomil som si, že odmena môže mať rôznu podobu. Môj záujem o odmeny pokračoval, no začal som sa čoraz viac tešiť na tie INÉ odmeny. Samozrejme, že ma bavilo dostávať výplaty, darčeky na narodeniny, no neskôr pribudli odmeny v podobe krásnych vzťahov, priateľstiev a zážitkov. Odmenou pre mňa bolo to, že som sa naučil holandsky a anglicky a mohol som zrazu pokecať nielen so Slovákmi. Odmenou bol môj vodičák a môj Peugeot 206, ktorý mi ponúkol ďalšie odmeny v podobe zaujímavých ciest a ľudí, ktorí spolu so mnou v ňom sedeli. Tých odmien som mal a mám v živote veľa. Ďakujem za to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odmenou je v podstate môj život, ktorý práve žijem. Pred dvoma rokmi som bol pri tom, ako sa mi narodil môj syn, ktorý ma odmeňuje svojou láskou. Ďakujem, že som bol takto odmenený. V živote som pochopil, že odmenou pre mňa je hlavne to, že môžem aj ja odmeniť niekoho iného. Je to ďalšia forma odmeny, resp. vzájomné odmeňovanie sa. Odmenou je aj uvedomenie si toho, že sme odmeňovaní a že môžeme odmeňovať iných. Aj to, že vieme počítať a písať a čítať, je mega veľkou odmenou. Odmenou je aj to, že niekomu pomôžeme otvoriť oči a žiť život naplno. Odmenou je výsledok nášho neustáleho vzdelávania sa. A čo vy? Aká odmena vás naposledy najviac potešila? Bola to výplata či šťastný úsmev Vášho dieťaťa, či objatie blízkou osobou. Bol to nový byt, či dovolenka pri mori? Bolo to prvé slovo, či prvý krôčik Vášho dieťaťa? Bola to príležitosť sa niečo nové naučiť a spoznať nových ľudí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, či si uvedomujeme, ale odmenou sú aj negatívne skúsenosti, ktoré nás v živote stretávajú. Takéto odmeny treba tiež správne pochopiť a prijať. Posúvajú ďalej a otvárajú nám oči a všetky naše zmysly. Či už ide o o neplatičov a podvodníkov v našom podnikaní, alebo o turbulencie v rodine alebo ochorenie, ktoré nás varuje a zdvíha varovný prst. Odmenou v tomto prípade je uvedomenie prečo sa to stalo práve mne.

Každý z nás je odmeňovaný. Odmenu si však musíme zaslúžiť a mali by sme si ju aj uvedomiť. Odmena za nič nemôže byť odmena. Tento môj historicky prvý blog na tému ODMENA vznikol na základe dnešného článku, ktorý som si prečítal na facebooku. Článok hovoril o tom, že novozvolení poslanci si zvýšili svoje odmeny. Hm. Je to nesmierna zaujímavá situácia. Áno, tie odmeny sú v podobe financií. Doteraz som si myslel, že finančné odmeny sa týkajú ľudí, ktorí pracujú vo firmách a svojou prácou firmu zveľaďujú. Takáto firma by mala svojich zamestnancov odmeniť. To by bolo, keby si zamestnanci mohli pred nástupom do zamestnania určovať výšku svojich odmien. No veľa pracujúcich zamestnancov za svoju prácu a zveľaďovanie finančnú odmenu vôbec nevidí. Ostáva jediné, tešiť sa z tej ,,INEJ,, odmeny, ktorá má vyššiu hodnotu ako tá finančná. A čo novozvolení poslanci? Sú to zamestnanci, ktorí zveľaďujú súkromnú firmu alebo sú to dobrovoľníci, ktorí sa slobodne rozhodli zveľaďovať mesto v ktorom žijú a pomáhať ľuďom, ktorí v ňom žijú?! Áno, každý by si mal uvedomiť za čo je odmenený a v akej podobe tá jeho odmena je. Ak si niekto naozaj odmenu zaslúži, tak mu aj tá odmena patrí. Ja ďakujem týmto poslancom za to, že ich čin sa odmeniť,odmenil mňa a to tým, že som si uvedomil, že za koľko odmien v mojom živote som vďačný. Dnes budem zaspávať so skvelým pocitom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem, že ste si môj prvý blog prečítali a prajem vám, aby ste boli každý deň niečim plnohodnotným odmenení. Netreba však zabúdať odmeňovať aj iných a to nielen v čase blížiacich sa Vianoc.

Marek Mensák

Marek Mensák

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jeden spraví niečo, dvaja spravia viac a spoločne urobíme veľa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu